תפריט סגור

שמפו ללא מלחים

מדוע כדאי להימנע משמפו עם סולפטים וכיצד לקנות את הסוג הנכון של שמפו

שמפו עם סולפטים

יש הרבה שמפו שיש בהם סולפטים. סולפטים משמשים ליצירת הקצף והקצף הקשורים בשמפו. הם גם עוזרים לנקות את השיער והקרקפת, כמו גם לגרום לשיער להרגיש חלק ומבריק. אבל, סולפטים יכולים לגרום לבעיות רבות עבור אנשים עם מחלות עור מסוימות כגון אקזמה או פסוריאזיס.

מהו סוג השמפו הנכון?

כאשר בוחרים שמפו, חשוב לחפש שמפו שאין לו סולפטים במרכיביו. אם זה לא מציין אם יש לו סולפטים על האריזה, אז אתה צריך להימנע מקניית אותו כי אתה לא יודע מה יש שם.

שמפו נטול סולפט הופך ליותר ויותר פופולרי בתעשיית היופי. למה? מכיוון שסולפטים יכולים לגרום לקרקפת יבשה, מגרדת ומתקלפת. אם אתה רוצה לגלות איך לקנות את סוג השמפו הנכון, המשך לקרוא.

הדבר הראשון שאתה צריך לעשות הוא לקרוא את רשימת הרכיבים על בקבוק השמפו שאתה מעוניין לקנות. ודא שהוא אינו מכיל סולפטים או נתרן לאוריל סולפט (SLS). אם כן, זו לא בחירה טובה עבור השיער שלך.

אם אתה רוצה לגלות איך לקנות את סוג השמפו הנכון, המשך לקרוא.

מבוא – מהן תופעות הלוואי של SLS?

שמפו ללא מלחים: הקדמה – מהן תופעות הלוואי של SLS?

אנשים רבים יודעים ש-SLS הוא חומר ניקוי שנמצא בשמפו, סבונים ומשחת שיניים רבים. הסיבה העיקרית לשימוש בו היא בגלל שהוא יכול להמיס שמנים ושומן. החיסרון של זה הוא שזה יכול להיות קשה גם על העור, העיניים והשיער, מה שעלול להוביל ליובש או לגירוי.

על מנת לברר אם יש מרכיבים אחרים שעשויים להיות בעלי תכונות דומות עם פחות תופעות לוואי, נבדוק באילו מרכיבים אחרים ניתן להשתמש בשמפו ללא מלחים.

סודיום לאוריל סולפט (SLS) הוא כימיקל המשמש במוצרים ביתיים רבים כמו שמפו ומשחת שיניים. ניתן למצוא אותו ברשימת הרכיבים כ-sodium lauryl sulfate או sodium laureth sulfate. SLS הוא חומר פעיל שטח, כלומר הוא מפחית את מתח הפנים בין שני נוזלים ומאפשר להם להתערבב.

תופעות הלוואי של SLS עדיין לא מובנות במלואן. זה יכול לגרום בין היתר לגירוי בעור, נשירת שיער, גירוי בקרקפת ויובש. ההשפעות ארוכות הטווח של SLS עדיין אינן ידועות מכיוון שהיא נחקרה רק במשך כמה עשורים.

מהם המותגים הטובים ביותר שיש להם שמפו ללא סולפט באיכות טובה?

עבור אנשים רבים, הדבר הראשון שהם חושבים עליו כשהם שומעים "שמפו ללא סולפט" הוא מוצר שאינו מקציף היטב. אבל אם אתה יודע מה לחפש בשמפו ללא סולפטים, אז אתה יכול למצוא כזה שלא רק שיש לו קצף נהדר, אלא גם מרגיש טוב על השיער והקרקפת שלך.

ישנם מספר מותגים שמייצרים שמפו ללא סולפט באיכות גבוהה. חלק מהשמפו הללו מיועדים לאנשים עם עור רגיש או בעיות בקרקפת. אחרים מכוונים לאלה שיש להם אלרגיות או רגישויות לניחוחות וצבעים במוצרי השיער שלהם. וחלקם מייצרים מוצרים לכל סוגי השיער והצרכים.

ישנם יתרונות רבים למעבר לשמפו ללא מלחים.

היתרון הראשון הוא שזה יעזור לשיער שלך להיות נוח יותר לניהול. השני הוא שהוא יספק לך יותר נפח וקפיצה. היתרון השלישי הוא שהשיער שלך יהיה מבריק ובריא יותר למראה.

המותגים הטובים ביותר לשמפו ללא מלח הם:

-מותג זה אינו מכיל סולפטים, מותגי הביו הטובים ביותר

-מותג זה אינו מכיל סולפטים, המותגים האורגניים הטובים ביותר

5 השמפו הטובים ביותר ללא נתרן לאוריל סולפט שתוכל לנסות (רשימת מילות המפתח להלן)

Sodium Lauryl Sulfate (SLS) הוא תרכובת כימית המשמשת לעתים קרובות בשמפו בשל תכונות הניקוי שלה. הוא נמצא גם בסבון, משחת שיניים, חומרי ניקוי וסבון לשטיפת מכוניות.

הסוכנות הבינלאומית לחקר הסרטן (IARC) סיווגה את סודיום לוריל סולפט כחומר מסרטן אפשרי לבני אדם. סיווג זה התבסס על תוצאות מחקרים בבעלי חיים שמצאו ש-Sodium Lauryl Sulfate גרם לשינויים סרטניים בעור של חיות מעבדה כאשר נמרח במינונים גבוהים מאוד או שוב ושוב לאורך זמן.

מחקרים הראו גם שסודיום לוריל סולפט עלול לגרום לגירוי של העור והעיניים, הקרקפת, הריאות ודרכי הנשימה, רירית הקיבה והמעיים. השפעות אלו בולטות יותר עם ריכוזים גבוהים יותר של סודיום לוריל סולפט.

ישנן מספר חלופות לשימוש ב-Sodium Lauryl Sulfate בשמפו – חלקן בטוחות יותר מאחרות. חיברנו