תפריט סגור

איך בוחרים רמקול לאולפן

אם אתה מגלה שהצגים שלך נשמעים בוציים והמיקסים שלך חסרים low-end, סביבת הערבוב שלך היא משהו שניתן לנסות ולשלוט בו. ניתן לכוון ולשלוט על הטווח הגבוה והבינוני כך שיאפשר עד 6 וריאציות של dB, דבר שימושי להתאמת המסכים לתנאי חדר שונים. הדבר בולט ביותר כאשר המסכים בפינה, אך ניתן לבטא זאת גם כאשר המסך מופנה כנגד אחד הקירות.

צגי חדר עבודה הם רמקולים המפיקים צליל שטוח, ומכאן השם אליו הם משמשים. צגים אלה אינם שימושיים כמו רמקולים ביתיים, אשר צריכים למלא את החדר בצליל.

צגי אולפן נועדו להעתיק אות שמע שטוח ככל האפשר על ספקטרום התדרים הנשמע

בעוד שהרמקולים החזקים נועדו בעיקר להקרין סאונד לחדר, צגי הסטודיו מיועדים למרחקים קצרים יותר. הם שימושיים בסלון, במערה ובחוץ, אך הם מצוינים לחדר שינה או סטודיו עם חלל קטן, מכיוון שהם מונעים מהחדר להגדיל או להקטין את תדירות הצלילים האמיתית.
למידע מורחב אודות כרטיס קול מומלץ להעיף מבט ב- audiovideo.co.il

חשוב לזכור כי צגי האולפן אינם מיועדים לשפר את צליל האודיו בעת השמעתו

בניגוד לרמקולים המסורתיים. בעוד שרמקולים סטריאו של צרכנים ניתנים למיטב כדי להפיק רפרודוקציית בס חזקה יותר וצליל נוקב יותר, צג אולפן טוב אינו מדגיש תדר ספציפי על פני אחרים. אמנם יש לך מערכת Hi-Fi משוכללת שיכולה להשמיע את הצליל שלך במלוא הדרו, אך לא לכולם יש את המותרות האלה, וצג אולפן נועד לספק ייצוג מדויק יותר של ההקלטה שלך, ומאפשר לך כדי לאתר ולמנוע בעיות עם שמע עצמאי המושמע על ידי רמקולים באיכות ירודה.

ללא קשר לתקציב, חשוב לקחת בחשבון את האקוסטיקה בחדר לפני שעוברים לצג אולפן חדש. הרמקולים לפקח הסטודיו שלך חייבים לספק את המצגת המדויקת ביותר וחסרת הצבע של המוסיקה שלך.

מערכת ניטור שקופה מבטיחה שניתן להעביר את התמהיל שלך בקלות לאוזניות

מכשירי רדיו לרכב, טלוויזיות ומערכות שמיעה אחרות בין אם הקלטה, עריכה, ערבוב או שליטה באודיו. אות הקלט מחולק למנהלי חשמל עבור צג האולפן כדי לקבוע אם מדובר במגבר יחיד, בתצורה של מגבר דו או מגבר. בין אם אתם מקליטים שירה, עורכים רצועות וידאו או מכשירי עריכה, צג אולפן מאפשר לכם לשמוע את הצליל במצבו הטבעי והלא מסונן. צגים איכותיים מאפשרים למיקסרים ולמפיקים לשמוע מה הם מערבבים כדי לקבל החלטות ערבוב נכונות. התמהיל שלך צריך להישמע טוב בכל סביבה עם סטריאו, בין אם ברכב, במכולת, במועדון או בתקליטור בסלון.

רמקולים סטריאו וההיי-פי מכונים לרוב רמקולים פסיביים

כלומר אינם זקוקים למגבר חיצוני, ואילו צגי אולפן הם רמקולים פעילים, כלומר מגבר כוח מובנה בארון. רמקולים סטריאו ביתיים נועדו להגביר ולשפר את רמת השמע, למשל על ידי העלאת הבס או הבאת צלילים עשירים יותר מהתדרים האמצעיים והגבוהים.

האות החשמלי שמגיע מקונסולת האולפן הביתית לממשק האודיו חלש, מה שאומר שהצגים זקוקים לעזרה של מגבר. צגים פעילים אינם דורשים הגברה חיצונית, שכן המגבר שוכן ישירות בבית.

מערכת זו מציגה גם רמקול שלישי המחלק את האות בין תדרים נמוכים

בינוניים וגבוהים. רכיבי הקרוסאובר, כולל מגברים, דרייברים וארונות רמקולים, מתאחדים והופכים את צגי האולפן למסוגלים יותר להקליט סאונד עקבי ואמין. אם מגברים ורמקולים בנויים לעבוד יחד, יש פחות סיכוי שתפוצצו את הרמקולים.

לרמקולים רבים עם מגבר דו-מגבר יש מגברים משלהם, שתוכננו באופן שיוכלו להתמודד עם טווח התדרים של הרמקולים ולתפקד. ניתן גם לשנות את מקור המגבר באמצעות ממיר דיגיטלי-אנלוגי (DAC) כך שכבלי הרמקולים מחוברים טוב יותר.

רמקולים הם בדרך כלל קומפקטיים ומתאימים היטב לחדרים קטנים ובינוניים

אם אתה רוצה רמקול קומפקטי בסגנון מדף ספרים, עליך לשאוף למצוא אחד שמתאים להאזנה למוזיקה. רמקולים רגילים לא רק מציעים הרבה דברים חיוביים, אלא גם אינם מתאימים לשימוש על ידי מהנדסי קול.

זוג צגי אולפן הם השקעה חיונית, המאפשרת צליל עמוק ותלת מימדי המושלם להשמעת שמע סטריאו. אם אתה רוצה לעבוד עם צליל המוזיקה, אנו ממליצים לך לקנות צג בגודל 8 אינץ '.

בעוד צגי אולפן מגיעים בצורות וגדלים רבים

האם להתקין צג עם וופר בגודל 8 אינץ 'או רמקול קטן יותר עם סאב, זו שאלה נפוצה בקרב לקוחות המעוניינים ליצור חדר חדש או לשדרג קיים חֶדֶר. מאמר זה יעזור לך להבין איזה גודל רמקול מתאים ביותר למצבך והאם עליך להוסיף סאב וופרים למערכת הצג שלך כדי להשיג את תגובת התדרים הרצויה. צג 5 עם סאב וופר יהיה יקר יותר מאשר צג 8, וגם יהיה לו התקנה קשה יותר.

במדריך סטודיו מוניטור Buyeras, אתן לך את המידע הדרוש לך כדי לבחור את הרמקול המתאים לאולפן המוסיקה שלך. יש לקחת בחשבון גורמים כמו מפרט רמקולים, תכונות ותקציב. בחר דובר עם אישיות שאתה אוהב ומבין.

אם אתה מערבב קול מטלוויזיות

סרטים או מערכת ניטור עם מספר רמקולים, סאב וופר הוא חיוני. אם אינך יכול להימנע מהצבת צגי הסטודיו שלך ליד קירות ופינות, כדאי לך לבחור מחבר קדמי הקרוב יותר לעיצוב כדי להבטיח ניטור מדויק יותר. אם מצב זה מתייחס אליך, אתה זקוק לבקרת עוצמת קול טובה בכדי להתאים את רמות המסכים ולעבור בין הרמקולים.

הניחו את הרמקולים על שולחנכם והגבילו את יכולתם להפיק צליל ברור ומאוזן כאשר הצלילים שהם פולטים מקפיצים את המשטח הקשה והמשקף של שולחן העבודה שלכם לפני שמגיעים לאוזניים.