תפריט סגור

איך לנקות שטיח ולחדש אותו

למעשה, אתה יכול גם לנקות כתם שטיח אם אין לך ניקוי שטיחים באמצעות מוצרים רגילים שיש לך בארון שלך. מה שנקרא "שירותי ניקיון" או "עשה זאת בעצמך" ניקוי שטיחים תוצרת בית יכול לסייע בניגוב כתמי שטיח קשים כמו יין אדום ושתן מחיות מחמד. עקוב אחר טיפים ושיטות ניקוי DIY אלה כדי ללמוד כיצד לנקות שטיחים ללא מכונה.

שימו לב במיוחד בעת שאיבת קצוות החדר

כדי לתפוס אבק רופף, לכלוך, שיער ופסולת. לעתים קרובות אנו צריכים להסיר כתמים ישנים מהשטיח. הענקת מעט עזרה לשטיח שלכם בניקוי עמוק יכולה לסייע בהרחקת כתמים. אם יש לך כתמים על השטיח שלך, עיין במאמר זה לקבלת טיפים כיצד להיפטר מהם.

לכתמים

עקוב אחר ניקוי השטיחים בחנות או כל אחד מפתרונות ניקוי השטיחים האחרים של DIY המפורטים להלן. אם אינך בטוח איזה סוג כתם נמצא על השטיח, נסה להסיר כתמי חמצן או תרסיס טרום טיפול Oxy Deep (r) Pro. אם אתה משתמש במנקה שטיחים או בתמיסת סבון, הקפד לשטוף במים נקיים כדי להסיר את האלקליות הנותרות ולאחר מכן להתייבש לחלוטין.

טפטפו את השטיח במטלית ניקוי ואל תוסיפו יותר מכמות הניקוי המומלצת על ידי היצרן

כדי למנוע שינוי צבע. לאחר החלת חומר הניקוי, וודא שהוא יושב על משטח השטיח עד שהוא מסיר כתמים שצריך להסיר. לפני ההתמודדות עם כתם, בדוק ותיקון כתמים לא בולטים על השטיח שלך כדי לוודא שהכתם אינו גורם לשינוי צבע.

הסר רהיטים מהחדר והעבר אותם מהדרך בזמן שאתה שואב את השטיח

כדי לנקות שטיח גדול, הניחו אותו על משטח ויניל או בטון והחילו קצף מנקה שטיחים ושפשפו אותו בהתאם להוראות. ספוגים (5 $ בהום דיפו) מורחים קצף ניקוי שטיחים סטנדרטיים על פני השטח ומשפשפים את הקצף בהתאם למפרט המוצר.

אם הכתם ישן, היתרון העיקרי של שפשוף בקרם גילוח הוא שהוא יישב על השטיח וירגיש רך, במקום לפוצץ את השטיח עוד יותר.

סודה לשתיה היא הבחירה הטובה ביותר לניקוי כתמים רטובים כגון כתמי קיא ושתן על השטיח, מכיוון שהוא סופג את הנוזל תוך ניחוח השטיח. נוסף על כך, סודה לשתייה וחומץ מציעים לך דרך נוספת לנקות את משטח השטיח שלך.

רושל וילקינסון

הבעלים של ניקוי בלשי העפר בפיניקס, מרילנד אומרת שטיחים העשויים מחומרים כגון צמר ומשי אינם אמורים להיות רטובים, ולכן מסיר כתמים נוזלי כמו חומץ אינו אופציה. במקום זאת, פנה למוצרים הטבעיים כדי לנקות את השטיח שאתה משתוקק אליו בלי לדאוג לכימיקלים. אתה יכול לקנות כל חומר ניקוי שהלב שלך חפץ לניקוי שטיחים עמוקים, או שאתה יכול להשיג מכונת שמפו לשטיחים משלך.

כדי לגרום לשטיחים שלך להיראות הכי טוב באזור, פעל לפי הטיפים הפשוטים הבאים לטיפול בסיסי, ניקוי עמוק והסרת כתמים. בעזרת שטיחים אבק רגיל הוא השלב החשוב ביותר בניקוי שטיחים.

שאיבה תכופה וניקוי עמוק קבוע יכולים להאריך את חיי השטיחים והשטיחים. אם יש לך הגנה מפני כתמים לשטיחים, יש לנקות אותו היטב כל כמה חודשים. נסה את נוסחת ה- Deep Clean and Refresh Febreze (r) שלנו כדי להחיות שטיח.

אם אתה צריך לנקות את השטיח שלך אבל רוצה לחסוך קצת כסף ולנסות, תראה מה אתה יכול לעשות בקשר לזה. הוסיפו כי השטיח מואר וממוקם באזור עמוס כגון בית עם חיות מחמד או ילדים, ועדיין תצטרכו לעשות זאת.

Bissell Rentals יכול לעזור לך להחיות את השטיח שלך על ידי כך שהוא ייראה נקי ויפגין בו מעט אהבה. כדי להתחיל לשחזר שטיח, אנו ממליצים להתחיל עם בסיס נקי.

הסר לכלוך מפני השטח של השטיח שלך

כגון לכלוך או שיער לחיות מחמד. זה יכול להפריע לך לטיפול או לפחות להקשות על העבודה שלך במידה ניכרת. בעיה נפוצה נוספת שעליה אתה צריך להתמודד כשיש לך שטיח ארוך היא שגם שואבי האבק החזקים ביותר אינם מנקים את הסיבים בסטנדרטים הגבוהים ביותר.

מומחית לניקוי וארגון מישל הנסן

הבעלים של פרקטיקון פרפקטישן, ממליצה על טיפול בכתמים Folex שטיח מסיר. דיאנה רודריגס זאבה, נשיאת חברת Servicemaster, חברת ניקוי שטיחים המוסמכת על ידי זאבא, ממליצה להשתמש בסודה לשתיה, שמפו לשטיחים, מים ומגבות.

חומץ לבן

הוא גיבור העל להסרת כתמים ואחד מנקות השטיחים הטבעיות הטובות ביותר. לחומץ שימושים רבים, בדומה לסודה לשתייה בטיפול בשטיחים, אך שימוש מעניין הוא פיזור אזורים עמוסי תנועה בהם השטיח נראה שחוק והסיבים משתטחים. שטיחים קטנים העשויים מסיבים סינתטיים הדומים לשטיחים ניתנים להנחה לייבוש על שולחן עבודה קטן או דלפק, המוגנים במצנח או בד פשתן ישן.
כדי לבדוק פרטים נוספים בתחום של אומנות העבודה והניקיון נא לבקר ב- the-art-of-cleaning.co.il

כיום שואבי אבק ושואבי שטיחים רחוקים מאוד מהמטאטאים המניעים את עצמם בתחילת המאה ה -20

אבל הסרת כתמים היא עדיין מבחן של כוח רצון ואינטליגנציה עבור בעלי בתים, ואם שטיחים יהפכו לדבר שמחזיק את החלל ביחד, תתקלו במספר אסכולות מחשבה בנושא.