תפריט סגור

איך מטפלים ברטיבות בקיר

בעיות בלחות עלולות לגרום לכאבי ראש מכמה סיבות. בנוסף להידרדרות הקיר, לחות יכולה להיספג גם בפעולה נימית, מה שעלול לפגוע ברצפה והתקרה. תהיה הסיבה אשר תהיה, לחות עלולה להוביל לצמיחת דברים מסוכנים כגון עובש שחור ופטריות בקירות ולהחליש את המבנה אם הוא מצטבר בקירות.

חשיפה ממושכת ללחות עלולה לגרום נזק חמור למבנה הקיר שלך ולבית שלך, ולכן ההתמודדות עם הבעיה היא חיונית. ללא השגחה, רטיבות בקירות עלולה לפגוע במרקם הבניין ולהוביל להיווצרות עובש ועובש.

ישנם מספר אמצעי מניעה להבטחת קיר יבש וללא לחות. איטום קירות הפנים שלך הוא אמצעי מניעה מצוין כנגד בעיות רטיבות.

אם אתה רוצה למנוע רטיבות בקיר, התיקון של דליפות מים הוא חשוב. אם יש לך צינור שהתפוצץ, צינור דולף, ברז נוטף או כל סיבה אחרת ללחות בקירות, יש לתקן זאת, אך ישנם צעדים נוספים שניתן לנקוט.

אם קירות ביתך רטובים, מיוזעים, לחים או חלקלקים, יש לך בעיית רטיבות. רטיבות בקיר עלולה להתרחש כאשר לחות עודפת חודרת, גם כאשר היא אינה נמצאת בבית.

במהלך עונת הגשמים, לחות מחלחלת אל הבית מבחוץ, וגורמת כתמים לחים על הקירות הפנימיים. כתמים לחים אלה בקירות עלולים לגרום לחדירת כניסה לבנייה.

עליך להסיר כל עקבות של לחות בקירות כדי למנוע ריקבון עץ ויצירת עובש. החלק החשוב ביותר בכך הוא הסרת לחות מהקירות.

על מנת לחסל בעיות רטיבות בקירות, תחילה יש לקבוע את גודל הנזק על ידי בדיקה ויזואלית. לאחר איתור הלחות ניתן לפתוח ולייבש את הקירות לטיפול בזיהום עובש, לתקן נזילות בצנרת ולהסיר בידוד רווי במידת האפשר.

הרם וקילף טפט אם אתה מבחין שהטפט שלך מתגלגל מהקיר

כיוון שזה עלול לגרום ללחות פנימית וזה סימן ללחות. כבה כדי לוודא שאין לחות מוגזמת בקיר. בדוק שיש מספיק מקום בין לוחות הרצפה להתאדות הלחות ושהרצפה תגיע לפתחי הקירות דרך הרצפה.

כתמים לחים-כתמים ופסים הם הסימנים הראשונים ללחות בקיר

עודף מים מצינורות או ניקוז מאדמה רוויה יכול לגרום לקיר להרגיש רטוב, והוא נוטה לגרום לכתמים לחים על הקיר, במיוחד לאחר גשם כבד. לחות יכולה להתבטא גם כטיח צבעוני הנגרם מרטיבות בקירות.

זהו סוג הלחות שתמצא על קירות חדר האמבטיה לאחר מקלחת חמה במיוחד. המים חודרים לחלל שבין האריחים לאריח ומזמינים לחות אל פנים הקיר, כפי שניתן לראות בתמונה "רווח בין אריחים" למטה.

מחסום מונע

הוא חומר בלתי חדיר שאינו מחלחל למים ומונע מלחות מהרצפה לעלות דרך קירות ביתך ולגרום לנזק. בחלק מהבתים יש קורס מה שנקרא Damp Proof Course (DPC), המותקן בזמן הבנייה כדי למנוע עליית לחות דרך הקירות. DPC היא שכבה עמידה למים שנמצאת כ- 6 אינץ 'מעל פני הרצפה. כתוצאה מכך, לחות יכולה לעבור דרך ה- DPC שלך ולהיכנס שוב לקיר, שם היא ממשיכה לעלות, ויוצרת לחות בקירות שלך.

זה יכול להיות קשה לדעת מאיפה להתחיל אם אתה רוצה להסיר לחות מהקיר

למי שלא רוצה לפנות למייבשי לחות קונבנציונאליים כדי להסיר את הלחות, ישנן תרופות טבעיות פשוטות. פתיחת דלתות וחלונות היא דרך פשוטה להילחם בבעיות לחות על קירות הנגרמים מעיבוי.

בביתך עובש יכול לצמוח על משטחים לחים כגון קירות אמבטיה

חיפויים וחלונות. מרבצי עובש מינרליים על קירות המרתף הם סימן בטוח לכך שלחות אדמה מחלחלת לתוך הבית. חומרי בניין כמו טיח וקיר גבס מתנהגים כמו מגבות נייר ומכניסים לחות מהרצפה אל הקירות.

סדקים, בשילוב עם הקרקע הרטובה בבסיס, הם נקודת הכניסה המושלמת ללחות ליצירת קירות לחים במהלך סופות גשם כבדות. מים חודרים יכולים לחדור את הקירות והחללים ולגרום לנזקי רטיבות בפנים.

בעיות לחות בבית יכולות לנבוע ממספר סיבות כגון גשם חודר לקירות וגגות

לחות שנספגת ברצפה, עיבוי מתיישב על משטחים קרים או שילוב של כולם. קיר רטוב יכול לגרום למספר בעיות בבית שלך ויכול להיגרם ממגוון דברים שונים: חדירה או עלייה בלחות בקירותיך, בעיות בקירות החיצוניים שלך, חללים במבנה הקיר ודליפות אפשריות ברחבי הבית. . לחות בקירות יכולה להיות גם תוצאה של טעויות ומחדלים בבנייה ותחזוקה של בית.

הפרש הטמפרטורות הגדול בין אוויר בחוץ לאוויר בתוך הבית שלך מעביר עיבוי למשטחי הקירות

החלונות ובתוך הבית שלך. תכולת הלחות של האוויר בבית אינה עוברת דרך קירות הבית, נקודת הטל כביכול אלא מגיעה לנוזל באוויר ומתעבה בצורת מים.
למידע נוסף בתחום של איתור נזילות מים עליך לגלוש לאתר no-leak.co.il

פסולת זו מהווה גשר ללחות מבפנים אל הקירות החיצוניים

כדי להגיע לקירות הפנימיים, ויוצר כתמים לחים וקרים על הקירות הפנימיים שיכולים לעודד צמיחת עובש. על מנת למנוע דליפה מבחוץ, נדרשים ציפויים איטומים על הקיר החיצוני, היות שהם מהווים מחסום בין מי גשמים ורטיבות ומונעים קירות לחים בבית.