תפריט סגור

איך מסירים פיח מהמנוע בצורה מקצועית?

להסיר פיח מהמנוע בצורה מקצועית

תהליך זה מסיר הצטברות פיח על שסתומי היניקה של מנועי הזרקה ישירה. מאחר שדלק אינו עובר יותר דרך פתחי היניקה והגב של שסתומי היניקה במנועי הזרקה ישירה, משקעי פיח ושאריות שמן נוטים להצטבר סביב אזורים אלה. כדי לפתור את הבעיות הללו, כמה מדגמי המנועים החדשים יותר הרחיקו לכת והשתמשו בהזרקה ישירה יחד עם הזרקת יציאות היניקה, כך שעדיין ניתן לנקות את שסתומי היניקה באופן קבוע מדלק העובר דרך פתחי היניקה.

עם זאת יהיה לזה גם יתרון נוסף של אספקת דלק

ליציאות היניקה כאשר המנוע פועל במצב הזרקת יניקה, מה שאמור לפתור את בעיית חימום השמן על גזעי השסתום. אלו היו תוצאות שימושיות, אבל זה גם אומר שאף אחת מהמולקולות הללו לא נוגעת בשסתומי היניקה בדרכם להישרף בתא הבעירה.

למרות שזה תורם לביצועים

המחסור בדלק שעובר לחלק האחורי של שסתומי היניקה מוביל להצטברות של פיח בגב שסתומי היניקה לאורך זמן. אם הוא מצטבר לאורך זמן, זה יכול להוביל להטעיה, ביצועים מופחתים, סרק לא יציב וכו'. עם זאת, בצד של שסתום היניקה הקר יותר, כמות משקעי הפיח יכולה להצטבר במידה שהיא מפריעה לזרימת האוויר דרך פתח היניקה או אפילו כל כך הרבה. שסתום היניקה לא ייסגר כשורה כשהוא נסגר.

יותר מדי פיח סביב צריכת האוויר מונע מהאוויר לזרום בצורה חופשית ככל האפשר ומונע מהמנוע לספק את הקילומטראז' והכוח הצפויים

אם חווית כמה מהתסמינים הנפוצים הנגרמים מהצטברות עודפת של פיח במנוע הזרקה ישירה, הדרך היחידה לתקן זאת היא לבקש ממוסכניק מנוסה להסיר את סעפת היניקה ולהסיר פיזית כל הצטברות פיח סביבה. אל שסתום היניקה. הדרך היעילה היחידה להסיר משקעי פיח משסתומי היניקה ומפתחי היניקה היא להסיר את סעפת היניקה ולנקות פיזית את השסתומים.

אם לא תסיר את משקעי הפיח שהצטברו במנוע המכונית שלך

הוא עלול להיתפס לחלוטין וכל המאמצים שלך לנקות אותו יהיו לשווא. משקעי פיח עדיין יצטברו במנוע המכונית שלך, אבל יש צעדים שתוכל לנקוט כדי לצמצם אותם למינימום. ניקוי פיח במנוע יכול להסיר משקעים אלו ולהציע לנהג מספר יתרונות, אך לא כל פתרונות ניקוי הפיח עובדים אותו הדבר.

הסרת ממס הפיח תמנע מהמנוע לתקוע ולהיכשל

אז אם אתה רוצה להמשיך להשתמש במכונית שלך, הקפד לתקן את זה לפני שיהיה מאוחר מדי. סדנאות רבות ממליצות על שחרור פיח כדרך לשחזר חלקית ביצועים שאבדו, או כדרך לעזור לרכב שלך לעבור את שלב בדיקת הפליטה של ה-MoT. אם אתה מחפש לחסוך כסף, אתה תמיד יכול לדלג על כל שירות ניקוי פיח שהומלץ על ידי המכונאי שלך ולקנות קופסת קצף ים לניקוי מנוע המכונית שלך בבית.

למרבה המזל יש כיום דרכים קלות יותר לנקות משקעי פיח

 אבל זה עדיין תהליך הכרחי עבור רכבים בעלי קילומטראז' גבוה. באתר enigne-clean.co.il תוכלו למצוא מידע נוסף על ניקוי פיח מהמנוע. ראשית, בואו נסתכל על הסיבות שבגללן אולי תרצו להסיר פיח מהמנוע.

מנועים עדיין עשויים להזדקק לניקוי פיח

במיוחד (ובאופן אירוני) אלה המצוידים בחומרה מתקדמת לבקרת פליטה. ראינו גם כיצד פיח גורם לבעיה בטבעת השמן על הבוכנה, וכתוצאה מכך כשל קטסטרופלי של דופן הצילינדר, המחייב החלפת מנוע מלאה. מכוניות קלאסיות שנבנו לפני טכנולוגיית הנפט והדלק המודרנית, נזקקו לניקוי כל כמה אלפי קילומטרים, שכלל פתיחת המנוע והסרה פיזית של משקעי פיח. מנקודת מבט טכנית, ניקוי המנוע ממשקעי פיח אמור לגרום לו לעבוד בצורה יעילה יותר.

במהלך תהליך הזרקת הגז למנוע יש לשחרר משקעי פיח שחוסמים את המנוע ומביאים לביצועים ירודים שלו

עם הזמן, מנוע בעירה פנימית בונה משקעים פנימיים כגון פיח, זפת, גומי וכו'. למרות שמדובר בתוצרי לוואי טבעיים של תהליך הבעירה, הם יכולים להצטבר ולהשפיע על ביצועי המנוע, לרבות פליטות, כוח ויעילות. במנועים קונבנציונליים, הדלק מסופק מול הפנסים והשסתומים, כך שתוספי הניקוי בדלק מונעים היווצרות משקעים.

בעיית הפיח נגרמת על ידי אוורור מאולץ 

שבו אדי דלק ושמן נכנסים לסעפת היניקה, ומשאירים משקעים על יציאות ושסתומים שהופכים עם הזמן לפיח ונערמים. עם זאת, מנועי אודי/פולקסווגן בהזרקה ישירה מזריקים דלק ישירות לצילינדרים (ומכאן השם "הזרקה ישירה"), כך שחומרי הניקוי בגז אינם יכולים לשמור על ניקיון הפנסים והשסתומים. מכיוון שהדלק מוזרק ישירות לתא הבעירה של מנועי FSI, TSI ו-TFSI, שום דלק או תוספים לא נכנסים לפתחי היניקה או השסתומים.

ניתן להשתמש בתוספי דלק, אך הם לא יעזרו לנקות את שסתומי היניקה ומערכת הצריכה ממרבצי פיח. הסרטון שלמעלה מראה שלשיטת תוסף הדלק הספציפית הזו יש השפעה מסוימת על ניקוי מרבצי פיח, אך שימו לב שהתוצאות עשויות להשתנות.

ממיס זה אינו דורש אידוי מהיר

כדי לפרק את רכיבי המנוע לצורך ניקוי, הסרת פיח והרכבה מחדש של ראש צילינדר. אם לא מנקים אותם בבנזין, שמן זה עלול לרתוח וליצור משקעי פיח על השסתומים. בהתאם לתצורת הרכב והמנוע, תיקון זה עשוי להגיע בזמן, מכיוון שהטכנאים חייבים להסיר את כל סעפת היניקה כדי לקבל גישה לדלתות. בוצת מנוע ומשקעי פיח פנימיים מוסרים על ידי טיפול קרבון קלינינג במנועי בנזין ודיזל.

אחרים קובעים שללא קשר לשימוש בדלק איכותי ושימוש רב מדי פעם

פיח עדיין יצטבר מכיוון שהדלק לעולם לא מנקה את גב השסתומים שבהם מתרחשת הבעיה. מנועי הזרקה ישירה של אאודי ופולקסווגן, במיוחד גרסאות מוקדמות של 2.0T FSI, 4.2L FSI ו-5.2L FSI, מועדים להצטברות פיח בפתחי היניקה ובשסתומי היניקה, מה שמפחית מאוד את ביצועי המנוע ויעילותם לאורך זמן.