תפריט סגור

האם העץ שלי צריך גיזום?

האם העץ שלי צריך גיזום

גיזום קבוע מבטיח שהעצים שלך פורחים באביב. זה גם מבטיח שעצים באביב מייצרים צמיחה חדשה ולא יכניסו את כל האנרגיה שלהם ליותר מדי ענפים קטנים. בעת גיזום, חותכים ענף מהעץ כדי לכוון את הצמיחה העתידית לקו החשמל.

זכור שאתה חייב לעבור בין הענפים הפגועים

כדי להיפטר מהם, אז הקפד לגזום את העץ שלך כדי שלא תמצא עוד גדמים חולים. יש לגזום ענפים קטנים יותר, כך שענפים גדולים יותר יוכלו לצמוח מתחת, מה שממזער את הסיכון לפולשת מחלות לעץ. יש לגזום בקפידה גם ענפים הצומחים על הגג או מבנים אחרים בנכס.

אם אתה מבחין שהענפים שלך רקובים, עליך לפעול מיד ולגזום את העץ מיד, היכנסו לאתר של אומן הגיזום https://gizum10.co.il/ והזמינו את השירות שכן עץ רקוב עלול להפוך לחלש ושביר, מה שעלול להוביל לחששות בטיחותיים.

העובדה היא שצריך לגזום כל עץ באופן קבוע

כדי לשמור עליו בצורה תקינה. בין אם מטעמי אסתטיקה, מטעמי בטיחות או שמירה על בריאות העץ, חיוני לכרות ולגזום אותו. הסיבות לחתוך ולגזום עצי סקויה הן ענפים מתים או שבורים, ענפים שצומחים קרוב מדי לגג שלך, עצים אחרים, קווי חשמל או יותר מדי צל לטעמך.

חודשי החורף הם זמן טוב לגיזום

שכן עצים רבים נמצאים במנוחה ומבנה הענפים קל יותר לראות. אם העץ שלך הופך גדול מדי והענפים חודרים לאזורים שבהם הם עלולים לגרום לבעיות בטיחות או לחששות אסתטיים, זה הזמן לגזום אותו. אחד הסימנים הבטוחים לכך שעץ זקוק לגיזום הוא כאשר צומחים ענפים מעל קווי החשמל.

במקרה של עצי פרי, הגיזום מאפשר לעץ לשאת את מירב הפרי מבלי להיות עמוס בענפים שבורים. עצי צל נהנים גם מגיזום כדי שהגזע יוכל לצמוח גבוה יותר לפני השתלטות הענפים.

גיזום קבוע מבטיח שמספיק אור שמש ולחות מגיע לענפים. זה גם שומר על העץ חזק, יוצר מבנה בריא ומפחית את הצורך בגיזום מתקן עתידי. דילול הגפיים וכריתת ענפים מסורבלים הוא עוד חיתוך יתרון המשפר את מראה העצים.

כאשר אתה גוזם את העץ שלך, הוא מכיל צמיחה ומפנה חומרים מזינים לענפים הגדולים יותר, ומייצר פירות ופרחים גדולים יותר. אתה יכול גם לגזום את הענפים כדי לשמור על העץ קטן מספיק כדי ליצור פיתוחים או סבכות.

גישה טובה יותר עבור העץ שלך

היא לבצע גיזום באופן קבוע כדי לתקן את צורת הכתר של העץ ולהסיר ענפים כפולים או חוצים או לא מאוזנים. בחמש השנים הראשונות של עץ, חיתוך מבני מבטיח שלענפים הגדלים יהיה מספיק מקום להצמדות חזקות ובטוחות לגזע. ניתן להימנע מפגיעה בקליפה בעת גיזום ענפים על ידי אי זריקת או הפלת ענפים מכתר העץ ויישום שיטת גיזום שלושת השלבים הנכונה לכל ענף.

בצעו חיתוך ראשון בתחתית הענף כמעצור

כדי לשחוק את הקליפה, בצעו חיתוך שני לאורך הענף במידת הצורך כדי להסיר את משקל הענף העודף ולבצע חיתוך סופי דרך הצווארון והנח את ענף נגד הגזע הראשי של העץ כדי להבטיח אטימה טובה. כשגוזמים עץ גדול עם ענפים בקוטר של 3-4 סנטימטרים מתפתח בעץ פצע שקל לסגור.

גיזום רגיל יוצר צורה ובריאות טובה יותר לעץ שלך, מפחית את הצורך בגיזום עתידי של עצים בוגרים ומפחית את עלות הגיזום הכוללת שלך לאורך השנים.

דבר עם הצוות המקצועי שלך על גיזום עצים עבור הגיזום הבא שלך כאשר אתה רוצה ליהנות מהנוף מהחלון או הפטיו שלך

השכל הישר קובע שיש לגזום ענפים שנמצאים מעל נכס סמוך או רכוש של בעל עץ אחר, כלומר שהם צריכים להיות בהתייעצות עם השכן. אם אתה חושב שיש צורך להסיר או לגזום עץ ליד קווי שירות, אנו ממליצים לפנות לחברת השירות המתאימה.

ניתן לחלק את הענפים הללו לשלוש קטגוריות: חלקם ניתנים להסרה, בעוד שאחרים יש צורך לגזום כי הם משנים את צורת העץ או השיח המארח.

גפיים פגומות או חולות אינן מהוות סיכון לעץ עצמו, אך יש לגזום אם הם תורמים הבריאות הכללית של הצמח.

גיזום עץ מטעמי בריאות משמעו הסרת ענפים שנפגעו ממחלות או פוגעים בצמיחה בריאה בדרך אחרת

גיזום שגרתי משמש להסרת נגיעות, ענפים חלשים או מתים וניתן לבצע אותו ב- בכל עת של השנה ללא כל השפעה גדולה על העץ.אנו גוזמים עצים כאשר הם נעקרו על ידי אחרים, סופגים אור שמש בבית או בגינה או כאשר אנו חוששים שענפים נופלים עלולים לגרום נזק לבתים או מבנים אחרים או ליפול על מכוניות או אנשים.

עץ מעוות או ב רי עם ענפים מוצלבים הוא סימן מובהק שיש לגזום אותו. איגודים מקצועיים חלשים הם גם סימן בטוח לכך שהעץ זקוק לגיזום.

אם אתה מומחה בגיזום

אז זה הזמן ללכת מעבר לדמויות שאתה צריך כדי לגזום את העץ. היא ממליצה לגזום את הענפים התחתונים וחלקים אחרים של העץ לאחר הערכה עד כמה ניתן לגזום את העץ על ידי עץ עץ מקצועי לפני שעושים איתו כל דבר אחר. אם אתם כבר מומחים לגיזום צמחים, עץ שנגזם יותר מדי הוא סימן לכך שהעץ שלכם זקוק לגיזום.