תפריט סגור

הכשרת רקדניות מחול מודרני

אין שיעור ריקוד מודרני או עכשווי אחד, כך שתנסה ריקודים רבים ושונים. תוכלו למצוא שגרות ריקוד עם אלמנטים של ריקוד אפריקאי, טנגו, סלסה, ג'אז ובלט. ראינו תלמידי מחול מודרני שהפתיעו את עצמם מבחינת שני שיעורי הבלט ונהנו ביותר מתנועות הריקוד.

זוהי דרך מצוינת לעשות אימון נהדר, לקבל שילוב ענק של מוזיקה ולנסות הרבה סגנונות ריקוד שלא ניסית מעולם. זה תערובת של ריקוד, וזה יכול להיות כל סוג של תנועה, קצב ותחושה שאתה יכול לדמיין.

המחול המודרני צמח כחלק ממרד נגד צורות ריקוד טכניות מסורתיות כמו בלט והפך לאחד הז'אנרים הדומיננטיים של רקדנים מאומנים ברחבי העולם

הללו בית ספר למחול – פרויקט הכשרת רקדניות

הכשרת רקדניות

רקדנים מודרניים מבקשים לחבר את הגוף והנפש באמצעות תנועות ריקוד נזילות המתמקדות בספונטניות וביטוי עצמי. צעדי ריקוד מודרניים הם בחירה מאתגרת עבור רקדני בלט מאומנים, אך ללא קשר לרקע האימון, למידת צעדי ריקוד מודרניים יכולה להיות חוויה אחרת.

 

המחול המודרני

הוא צורת אמנות צעירה של בלט שתנועותיו וסגנונותיו מבוססים על פרשנות משלו לתנועות סטנדרטיות וצעדים מובנים מבלט קלאסי ומסורתי. כוריאוגרפים אוונגרדים מודרניים עובדים עם רקדנים לא מנוסים כדי לנצל את התכונות של תנועות טבעיות לא מאומנות, שכן רוב הרקדנים במערב מאומנים בטכניקות קפדניות המבוססות על טכניקות בלט קלאסי שהציגו כוריאוגרפים למחול מודרני כמו מרתה גרהם ומרס קנינגהם במאה ה -20. .

הכשרת רקדניות מחול מודרני

המחול העכשווי התפתח בשנות החמישים כצורת ריקוד המשלבת אלמנטים של ריקוד מודרני עם אלמנטים של בלט קלאסי

המאפיין העיקרי של המחול המודרני הוא שהוא מעודד רקדנים להשתמש ברגשותיהם ובמצבי הרוח שלהם לעיצוב צעדיהם ושילובי הריקוד ולא בקודים ובטכניקות הבלט המובנות. היא נוצרה כדי להציג את הצד הרגשי והאנושי של האמנות בניגוד בולט לכללים והתקנות המחמירים של הבלט, שהיה אז סגנון הריקוד הפופולרי ביותר באמריקה.

על פי בדינגהאוס

רקדנים מודרניים משתמשים בריקוד כדי לבטא את רגשותיהם הפנימיים ביותר ולהתקרב לאני הפנימי שלהם. ביטוי עצמי הוא לא רק דבר שאימון מחול מודרני מלמד את התלמידים לגשת לרגשותיהם על ידי מתן התניה גופנית ואימון להביע את עצמם, אלא הוא גם נותן להם תחושת העצמה.

התלמידים מפתחים את אמנותם על ידי מיזוג ההיבטים הטכניים של המחול עם האינדיבידואליות שלהם

לאחר שהתלמידים ישלטו ב -5 יסודות היסוד (מיומנויות התנועה) שיעזרו להם למצוא את הטכניקה והנושא הטובים ביותר שלהם, הם יבינו כיצד גופם מסתגל לציפיות של ז'אנרים ומחול כוריאוגרפים שונים. כל מיומנות מוצגת ומוסברת באופן שונה בהתאם לז'אנר הריקודים ולציפיות, והבנתם, התגלמותם ויישומם משתנים בהתאם לגיל, לז'אנר ולבגרות הגוף.

ניסיון ההכשרה וההוראה שלי מוגבל לבלט

מחול עכשווי, ריקוד מודרני, אלתור, ג'אז ותערובת של סגנון קונצרטים אותנטי ומחול יצירתי. אני מנחה שיעורים לרקדנים באמצע הקריירה שלהם, מכשיר סטודנטים עם שאיפות מקצועיות ומלמד מתחילים ותלמידים שאוהבים ריקוד אבל נאלצים להיכנס לכיתה בגלל תכנית הלימודים שלהם.

הבעיה בתשאול אנשים הרואים בריקוד צורת אמנות שוליים

נודננים, בעלי אופי אמנותי, נודניק היא כי מניסיונם מתברר שהם מעולם לא ניסו לראות מחול מודרני. רקדנים מכל ז'אנר הריקודים הגדולים, כולל ריקוד עכשווי, ג'אז, בלט, היפ הופ, טאפ ואולם אירועים, מוקצים לכל משתתף, מה שמקשה על כל משתתף לרקוד מחוץ לאזור הנוחות שלו. אולם רוב הרקדנים האלה יודעים פרטים שעדיין היו בחושך.

בשנות ה -40 החלו להיות מוחלפים ההיבטים החברתיים המאולתרים של ריקוד הג'אז בכוריאוגרפיות מסובכות יותר עם יותר רקדנים עם אימון בלט

ומודרן הביאה את ריקוד הג'אז לבמת ברודווי. המחול המודרני המסורתי העסיק רקדנים מאומנים, בעוד הכוריאוגרפים הפוסט -מודרניים העסיקו רקדנים לא מאומנים.

המחול העכשווי צץ בשנות החמישים, כאשר רקדנים הגיבו לאילוצים הנוקשים של טכניקת הבלט. במאים וכוריאוגרפים החלו לקדם את קווי הסיפור שלהם באמצעות ריקוד, והכוריאוגרפיה הפכה מסובכת יותר ממה שהרקדנים הוכשרו בו.

חלוצות מפורסמות כמו מרתה גרהאם

פול טיילור ואיזדורה דאנקן חלקו את אותה תחושה שריקוד צריך ליהנות מבחוץ בלט נוקשה, כדי לציין כמה. בשנות השישים והשמונים, הכוריאוגרפים והרקדנים סינתזו ובחנו מחדש את יצירתם של חלוצים אלה והכניסו סוג חדש של אוצר מילים לתנועה לשפת המחול המודרנית. במהלך המודרניזם המרכזי (1923-1946 לערך) ניסו כוריאוגרפים כמו גרהם, דוריס המפרי, קתרין דנהאם, צ'ארלס ויידמן ולסטר הורטון לפתח סגנון ואוצר מילים של תנועה אמריקאית אשר יקימו ויגדירו מערכת אימון לריקוד מוכרת.

המחול המודרני

הוא ז'אנר רחב של מחול קונצרטים ותיאטרון מערביים הכולל סגנונות מחול כמו ריקודי בלט, פולקס, אתני, דתי וחברתי שהופיעו באירופה ובארצות הברית בסוף המאה ה -19 ותחילת המאה ה -20. מחול עכשווי פירושו שהוא מופק ומבוצע למוזיקה עכשווית, לעתים קרובות במיזוג של בלט, ג'אז וסגנונות מודרניים.

התרגילים המתבצעים בהכשרת רקדנים תלויים בסגנון הריקוד

רקדני בלט משתמשים בפלג הגוף העליון, לרקדנים אפריקאים ולחלק מהרקדנים המודרניים יש פלג גוף עליון ואגן כדי לבצע את הגלים, הפיתולים והקצבים הדרושים לריקוד שלהם. ריקוד לירי מבוצע למילים והוא תנועה עדינה וזורמת והבעת רגשות.