תפריט סגור

המדריך לרוכב האופנוע המתחיל

כמעט כל אחד חולם בתוך תוכו שיהיה לו אופנוע, אבל בלי הכישורים הנדרשים, אישור חוקי, ציוד בטיחות ברמה ומצב נפשי אתה לא יכול לרכוב על אופנוע. לאחר שהחלטת על סוג האופנוע שאתה רוצה לרכוב עליו, רכשת את ציוד הבטיחות המתאים (כולל קסדה שהורכבה כראוי) ודאגת לרישיון וביטוח, אתה מוכן לחוויה בדרך הכי רצינית שאפשר.

שיעורים וקורסים

על ידי השתתפות בקורס אופנוע או מעבר של כמה שיעורי הכרות, תוכל להחליט האם רכיבה מתאימה לך לפני שתשקיע כספית באופנוע חדש . שיעורי הרוכב הבסיסיים מספקים הוראות לשימוש באופנוע ולהרגלים בשגרת היום. מיומנות נוספת שתוכל להרגיש כנהג חדש היא תחזוקה בסיסית של אופנועים. אופנוע שלא יעבור תחזוק ראוי ובזמנים הנכונים פשוט יצבור עוד ועוד תקלות חדשות.

רכיבה על אופנוע – טעויות של התחלה

רוכבים רבים טועים בקניית האופנוע הראשון שלהם כי בחרו לפי תמונה או משהו שלא מוחשי ובדיקה אמיתית של הכלי בשטח.  בחירת האופנוע הנכון והמותאם ביותר לכם היא לא רק בחירה מהדגמים השונים, אלא גם העיצוב, הביצועים והאטרקטיביות של המוצר/דגם. כאשר אתה לומד לרכב על אופנוע, תרצה שהאופנוע יענה על הצרכים שלך, האם חזק ומתמודד היטב בסטנדרטים שהצבת.

הסכנות שבדרך ואחריות הנהג

למעשה אופנוע מסוכן יותר מאשר נהיגה רגילה ברכב. גם אם אינכם מתגוררים באחת הערים הגדולות שבהן רוכבי אופנוע חייבים לחבוש קסדות, עדיין מומלץ ללבוש קסדה תמיד, גם אם אתה "קופץ" לחבר באותו היישוב. אמנם קסדות אינן חובה בכל מדינה  ויש עדין מדינות ב2021 שלא חובה לשים קסדה, אך ההמלצה שלנו היא לשים בכל מצב על הראש קסדה. קסדות אופנוע מצילות אנשים ברחבי העולם בכל יום שעובר! אופנוע הוא כלי הרבה יותר מפתיע ולא צפוי מרכב מכיוון שהוא נוסע פעמים רבות בצד הכביש ובשוליים ואפשר להיפגש לא פעם עם נהגים שלא מתחשבים ועושים את ההתאמה הדרושה לחוקי ומהירות הנסיעה באותו האזור.

המדריך למתחילים 

לאחר קריאת מאמר זה כבר תדעו הרבה יותר על האופנוע ותבינו את האחריות שיש לכם ביידים. רוכבי האופנוע חייבים  לקבל הבנה בסיסית של מה עליך לשים לב בעת רכישת האופנוע הראשון שלך, אילו סוגי ציוד מגן להשתמש, כיצד ללמוד לנהוג וכיצד לקבל את רישיונך. כדאי גם לדעת אילו אופנועים מתאימים ביותר לרוכבים חדשים ואיזה ציוד אתה יכול לשאת על הכלי מבחינת יעילות, פרקטיקה וחוקי משרד התחבורה.

 

אופנועים משתנים בסגנון ובבנייה

החל ממכונות רב תכליתיות מוכנות לכביש עם מרווח קרקע גבוה ועד לאופנועי ספורט מלוטשים שנראים מוכנים לבעיטה במסלול המרוצים ועד לאופנועי סיור המתאימים לנסיעות נינוחות. שני אופנועים קלאסיים מונעים על ידי מנועי V-twin, ושניהם מתחילים וידידותיים לנהג. הם מתאימים לרוכבים כבדים או גדולים כמו גם לרוכבים בעלי ניסיון באופני עפר ושטח.

בטיחות בטיחות בטיחות

לאופני הספורט המודרניים יש גוף פלסטיק אווירודינמי לנהיגה במהירות גבוהה, שיקר להחליף אותו , גם במקרה של התהפכות במהירויות נמוכות, כמקובל אצל נהגים חדשים. יצרני ציוד אופנועים גורמים לנעליים ונעלי רכיבה לרכב הרבה, עם הגנה נוספת לכיסוי הקרסוליים.

חשוב לקנות אופנוע שתואם למידות הלקוח ולייעוד שהוא מעוניין בו. יש אופנועים עם מספיק כוח, משקל, עם שלדה חלקה במיוחד ומגוון תכונות התאמה אישית עבור הרוכב. כדי להפוך אותו לאופנוע ראשון נהדר לרוכבים חדשים אפשר גם לבצע שינויים בדגם קיים. בעוד סוזוקי מציעה אופנועי ספורט חזקים יותר עם מנועי 600 סמ"ק ומעלה, הארלי-דוידסון מתחילה להציע אופנועים חזקים יותר עם מנועי 250 סמ"ק למתחילים והמגוון רחב גדול יותר ממה שאתם חושבים ומכירים, זה עולם מרתק שלא נגמר וככל שתדעו יותר, תבחרו נכון ומדויק!

 

ציוד מקצועי ברמות הגבוהות ביותר

קסדה לאופנוע זה באמת אחד הפרמטרים החשובים ביותר אבל בבחירת הציוד בכלל, אסור לכם לוותר לעצמכם. נכון, זה תחום לא זול אבל חשוב לזכור שבבטיחות ובאיכות של ציוד כדאי לא להתפשר ולרוב זה גם מחזיק לטווח הארוך, אז משתלם לכם פעמיים. יש קולקציות חדשות של קסדות, מגנים, כפפות וכל ציוד רכיבה שאתם יכולים לדמיין. בנוסף, אותם החברות המובילות בשוק, הבינו את הצורך והתלהבות הלקוחות והוציאו גם קולקציות אופנה שונות ולא רק ציוד מקצועי לרכיבה.

כיום, בניגוד לעבר, יש לא מעט חנויות מהסוג הזה, חנויות ספורט אקסטרים, ציוד טרקטורונים, אופנועים ועוד. בישראל יש כמה חברות גדולות ששולטות בשוק, למשל בחברת "מוטוליין" תוכלו למצוא כל דבר שקשור לתחום, עם שליח עד לביתכם. חברות רבות עשו את המעבר לרשת האינטרנט מתוך ההבנה ששם הלקוחות חיים והביקוש רק עולה ועולה עם השנים.

קריטריונים בסיסיים להחלטה

יחד עם כמה קריטריונים בסיסיים שכדאי לך לחפש באופנוע ויעזור לך לקנות את ההרפתקה החדשה שלך. שני צילינדרים מבטיחים אופנוע התחלה טוב כמו גם אופנועים גבוהים עם גובה מושב בחלקו העליון. למרות שאתה אף פעם לא דורך על אופנוע ונבהל במהלך תמרוני מהירות איטית, מניפולציות במצמד, הימנעות ממכשולים ושליטה על מצערת, יש הרבה טעויות שרוכבים חדשים עושים. ממליצים לכם לקרוא עוד ועוד ולדעת כמה שיותר על התחום. 

לסיכום, אופנוע זו חוויה שאין דומה לה, תיהיו זהירים ותנהגו במקצועיות. שמרו על עצמכם ותהנו!

בהצלחה!