תפריט סגור

סוגים של טיפולים אסתטיים ברפואת שיניים

מהו רופא שיניים אסתטי?

רופא שיניים אסתטי הוא רופא שיניים המתמחה באבחון, מניעה וטיפול במחלות והפרעות של הפה, השיניים, החניכיים והלסת. הם ידועים גם כרופאי שיניים משקמים.

רפואת שיניים אסתטית היא ענף ברפואת שיניים העוסק בשיפור מראה השיניים ומבני הפה. ענף זה כולל היבטים רבים כגון:

-הלבנת שיניים

-שיבוץ

-שתלים

-פורנירים

-כתרי חרסינה

מבוא: היסודות של טיפול שיניים

רפואת שיניים היא הענף ברפואה העוסק בחקר, אבחון, מניעה וטיפול במחלות, הפרעות ומצבים של חלל הפה, אזור הלסת והמבנים הנלווים, כמו גם פרוצדורות כירורגיות נלוות.

המילה "רפואת שיניים" נובעת מלטינית מימי הביניים "dentārium", שפירושה "משרד או מרפאה של רופא שיניים". השימוש המוקדם ביותר במילה זו היה בשנת 1646.

טיפול שיניים הוא היבט חשוב של היגיינת הפה. יש צורך לשמור על בריאות שיניים וחניכיים. טיפולי שיניים הם דרך לשפר את מראה השיניים והחיוך.

ישנם סוגים שונים של טיפולי שיניים זמינים כיום, שלכל אחד יש מטרה אחרת. רפואת שיניים קוסמטית, למשל, משמשת כדי לגרום לשיניים להיראות טוב יותר על ידי שינוי צורתן או צבען. טיפולי שיניים יכולים לשמש גם כדי לתקן בעיות כמו שיניים לא מיושרות או עששת מוגזמת.

אנדודונט – טיפול שורש

טיפולי אנדודונט הם הליכים המערבים את מערכת תעלת השורש של השיניים. מערכת השורש היא חלל בתוך השן המכיל כלי דם וקצות עצבים. טיפולי אנדודונט מבוצעים להסרת רקמה נגועה ממערכת התעלות ולאטום החלל.

טיפול אנדודנטי הוא הליך פולשני, אך זוהי אחת הדרכים היעילות ביותר להציל שן מעקירות. שיעור ההצלחה של טיפול אנדודנטי תלוי עד כמה התקדם הזיהום במערכת תעלת השורש.

טיפול אנדודונט יכול להתבצע על ידי רופא שיניים או אנדודונט המתמחה בהליך מסוג זה.

שני הסוגים הנפוצים ביותר של טיפולי אנדודונט הם סתימות פתוחות וסתימות סגורות, הנבדלות בגישתם לאיטום.

הארכת כתר/קיצור וחניכיים – טיפול במיתון חניכיים

המראה האסתטי של השיניים הוא גורם חשוב עבור הרבה אנשים. טיפול הרחבת וקיצור הכתר הוא אחד הטיפולים הנפוצים ביותר ברפואת שיניים. זה נעשה כדי לגרום לשיניים להיראות טוב יותר, אטרקטיביות וטבעיות יותר.

חניכיים הן חלק חשוב מבריאות הפה שלנו. הם מגנים על השיניים שלנו מפני חיידקים וחומרים מזיקים אחרים שעלולים לגרום לכאב, זיהום ומחלות. דלקת חניכיים היא מחלת חניכיים שכיחה שעלולה להוביל לבעיות חמורות יותר אם לא מטופלים בזמן.

רופאי שיניים ממליצים לדאוג לחניכיים באמצעות תזונה בריאה, צחצוח שיניים קבוע ושימוש בחוט דנטלי וכן בדיקות שיניים כל שישה חודשים בערך.

גשרים ותותבות – הליך החלפת שן

בעבר, שיניים תותבות היו האופציה היחידה עבור אלו שאיבדו שיניים. עם זאת, עם ההתקדמות בטכנולוגיית השיניים, קיימות כיום אפשרויות נוספות עבור מי שרוצה להחליף שיניים.

גשרים ותותבות הם שני סוגים של הליכי החלפת שיניים שקיימים מאז שנות ה-1800.

שיניים תותבות וגשרים הם שניים מסוגי הטיפול הנפוצים ביותר לאובדן שיניים.

תותבת היא מכשיר נשלף המחליף שיניים חסרות ומבנים אחרים בפה. הוא משמש לעתים קרובות כאשר כל השיניים חסרות, או במקרים בהם נותרה רק שן אחת. גשר דנטלי הוא מכשיר דנטלי קבוע הממלא את החלל שנוצר על ידי שן חסרה אחת או יותר. זה עשוי לשמש גם כדי להחליף שן חסרה בודדת, כדי למנוע תזוזה של שיניים אחרות, או כדי לעצור לחץ נשיכה מוגזם על השיניים הנותרות.

לתותבות וגשרים לכל אחד יש את היתרונות והחסרונות שלהם, אשר יידונו להלן:

ניתן להסיר בקלות תותבת למטרות ניקוי, אך ייתכן שהיא לא תספק עוגן יציב כמו גשר. גם תותבת צריכה

ציפויים – יריעות חרסינה מיושמות על משטח השיניים לשיפור קוסמטי

יריעות חרסינה הן שכבות דקות ושקופות של חומר קרמי המוחלות על משטח השיניים לצורך שיפור קוסמטי. ניתן להשתמש בהם על שיניים שהן דהויות, בעלות סדקים או שבבים, או שיש להן משטחים בלויים. ניתן להשתמש ביריעות חרסינה גם כדי להחליף שיניים שאבדו עקב פציעה או ריקבון.

סוגי יריעות פורצלן:

– ציפויי פורצלן

– כתרים קרמיים
למידע נוסף אודות https://mor-shoval-consulting.co.il/ עליך לגשת לאתר mor-shoval-consulting.co.il

– שיבוצי פורצלן

– שיבוצי קרמיקה

– הדבקת שיניים