תפריט סגור

פתרון לחרדות אצל כלבים

כלבים שהשתתפו הראו הפחתה משמעותית בחרדת ההפרדה ארבעה שבועות לאחר תחילת הטיפול. רבים מהכלבים במחקר הפיילוט שבדקו את היעילות של כלבים מרגיעים עם חרדת הפרדה נשמרו או המשיכו להשתפר לאחר הפסקת הטיפול, מה שמעיד על השפעות מתמשכות על כלבים רגועים לאחר הטיפול.

חלק מהכלבים הסובלים מבעיות הפרדה הם פסיביים או לא פעילים בהעדר בעליהם

12 והתנהגות מפחידה בגורים המופרדים מבעליהם .3 אימוץ כלבים אלה נמצא בירידה. 4 כלבים אלה יכולים להפגין התנהגויות לא רצויות לאחר שנשארים לבד. למרות שחוקרים הציגו עדויות המצביעות על כך שכלבים אלה מחוברים רגשית לבעליהם, 6.15 מחקרים אחרים סותרים את הממצאים הללו. 17 Parthasarathy, Crowell ו- Davis18 מצאו כי כלבים שבבדיקות התקשרות בילו באותה תקופה בקרבת בעליהם כמו בחרדת הפרדה, מה שמרמז שהזמן שהם בילו עם הבעלים עשוי להיות אינדיקטור שימושי לאבחון בעיות הפרדה.

יש צורך במחקר נוסף

כדי לבודד את הגורמים המניעים כלבים לפתח בעיות הפרדה. חרדת ההפרדה והפחד להישאר לבד נפוצים אצל כלבים, למשל, וניתן לשפרם או לחסל אותם באמצעות התניה הדרגתית, לבד או בחיזוק חיובי. מכיוון שכלבים מפחדים ללא קשר למצבם הכללי, הם זקוקים לעזרה כדי להרגיע אותם ולהכשיר אותם למצבי לחץ.

פחד אצל כלבים אינו מתג שניתן להפוך אותו בין לילה מאימון אחד למשנהו, ואין גם תוצר לוואי. חרדת כלבים משפיעה על כל הגזעים ומשפיעה באופן שונה על כלבים בודדים.

כלבים רבים סובלים מחרדה וחרדה כרוניים כתופעת לוואי של חיסונים או כלבת. כלבים חווים מדי פעם חרדה ברמה לא פרופורציונלית, ואם הם לא נשלטים הם עלולים לפתח הפרעת חרדה.

אם הכלב שלך סובל מחרדה

אתה יכול לנסות להסיח את דעתו כדי להוציא אותו מהמצב. לתת לו פינוקים או צעצועים, לבקש ממנו טריקים, ללטף אותו או לקחת אותו למקום בטוח יכול להיות פתרון טוב כרגע. אם החרדה של הכלב שלך קשורה למצבים מסוימים כגון סופות רעמים או קהל, שקול כיצד להסיח את דעתו.

עם הזמן, הכלב שלך עלול לאבד את התיאבון או לסגת אם לא מטפלים בחרדה. הסיבות השכיחות לחרדה אצל כלבים הן נטישה, פחד מרעשים חזקים וטיולים עם אנשים זרים, ילדים או חיות מחמד אחרות.

 

חשוב להקפיד על שינה טובה

כלבים הסובלים מחרדה מתקשים לישון שינה נינוחה ורגועה, דבר המכניס אותם לפלונטר גדול יותר של חרדה. אחד הגורמים המקשים על הכלבים שינה טובה ואיכותית הוא חוסר מקום קבוע לישון, מיטה או מלונה לא נוחים. אחד הפתרונות הטובים ביותר שנמצאו הוא כרית פלאפי, אשר הוכחה שמסייעת בהרגעת כלבים ומעניקה להם תחושת חמימות נעימה ונינוחה. ניתן לראות כאן את כרית הפלאפי.

כאשר מטפלים בכלב עם חרדת הפרדה המטרה

היא לפתור את החרדה הבסיסית שלו על ידי חינוך אותו ליהנות ממנו או לפחות לסבול אותו על מנת להישאר לבד. הדבר מושג על ידי סידור הדברים בצורה שכאשר הוא חווה מצב שגורם לפחד שלהם, זהו פחד ולא פחד. אם לכלב שלך יש חרדת הפרדה, הדרך הברורה ביותר להרגיע את דעתו היא לעולם לא להשאיר אותו לבד.

ניתן להימנע מחרדת ההפרדה על ידי הבטחת הגורים לבלות לבד כך שילמדו לבלות בקופסאות או במיטות לבד

כלב שנראה מפחד מהפרדה מפחד להיות לבד אלא אם יקרה לו משהו רע, כמו סערה או זיקוקים. חרדת ההפרדה מופעלת כאשר כלבים מתעצבנים על היותם מופרדים מהמגינים שלהם, בני האדם שאליהם הם קשורים.

הדרך הטובה ביותר לקבוע אם התנהגות נובעת מחרדה הקשורה לעזיבת הבעלים

היא ליצור קלטת או סרטון וידאו של ההתנהגות כשהכלב לבד. התנהגותו של כלב מהלכה עלולה לגרום לחרדת הפרדה, גם אם היא אינה מתרחשת כאשר האפוטרופוס שלו נמצא. התנהגות בריחה של כלב יכולה לעורר גם חרדת הפרדה, גם אם היא לא מתרחשת כאשר הציג את האפוטרופוס.

חשוב לבחור חדר או אזור שאינם מגבירים את החרדה של כלביך

אם אתה חושב שחיית המחמד שלך מראה סימפטומים קבועים של חרדה, יש דרכים לעזור. אם התנהגות חוזרת על עצמה או שאתה לא בטוח אם הכלב שלך מגלה סימנים אחרים של חרדה, שקול להקים מצלמת רשת כדי לצפות בכלבך כאשר אינך יכול להיות שם.

בכל הנוגע לטיפול בחרדות כלבים יש הרבה דברים שצריך לקחת בחשבון

כולל ביצוע שינויים בסביבה של חיית המחמד שלך בכדי לספק הזדמנויות רבות למשחק ופעילות גופנית, ביטול גירויים מעוררים ותרופות במקרים קיצוניים יותר. אם גילית שהטיפולים שהוזכרו לעיל לכלבך אינם התשובה לכלבך או שחרדת כלבך עדיף להתייעץ עם הווטרינר שלך. כלבים לא תמיד משתמשים במילים כדי לספר לבעליהם כאשר הם מרגישים לחוצים או חרדים, אך ישנם סימנים שעליהם להיזהר מכך שיכולים להתפתח להתנהגות מטרידה או תוקפנית.

לא כל חרדת כלבים מובילה להפרעת חרדה שאפשר לאבחן

אך חשוב לדעת סיבות, תסמינים ואפשרויות טיפול בחרדת כלבים. הבנת גורמים אלה יכולה לעזור לך כבעלים לדעת את הדרך הטובה ביותר לעזור לכלבך במצבים מעוררי חרדה. אם אתה חושב שלכלבך יש בעיות עם חרדה, עדיף להתייעץ עם הרופא הווטרינרי שלך, שיוכל לאבחן את הכלב שלך, לשלול בעיות בריאות אחרות ולעזור לך לפתח תוכנית טיפול המתאימה ביותר לאורח החיים שלך.

סוגי התרופות המשמשות לטיפול בחרדת כלבים כוללות את הדברים הבאים

לכן הקפד לדבר עם הווטרינר שלך לפני מתן תרופות לחיית המחמד שלך. המינון של תרופות נגד חרדה לכלבים משתנה ונקבע בהנחיית הוטרינר על בסיס כל מקרה לגופו. הווטרינר ידון גם בתופעות הלוואי האפשריות של כלבך בעזרת תרופות נוגדות חרדה.

זה יכול להיות דיכאון

זה יכול להיות תוקפנות או התנהגות הרסנית, או שזה יכול להיות התנהגויות אחרות כמו ריר ריר או נביחות מתמשכות ברחבי הבית. כלב עם חרדת הפרדה עשוי לנסות לחפור או ללעוס על דלתות וחלונות וכתוצאה מכך לפציעה עצמית כגון שיניים שבורות, חתכים ושריטות בכפה הקדמית או ציפורניים פגומות. כלבים עם פוביות כלפי אובייקטים מסוימים, סוגים או מצבים אנושיים.
על מנת לראות עוד פרטים נוספים בתחום של פתרון לחרדות אצל כלבים ניתן להעיף מבט ב- mika-pet.co.il

חיוני להבין את מקור החרדה של כלבך לפני כל טיפול יעיל. רובנו יודעים שפעילות גופנית היא משכך מתח נפשי עבור בני אדם, וכך גם לגבי כלבים.