תפריט סגור

שיטות לתרפיה במוזיקה

האגודה האמריקאית לטיפול במוזיקה (AMTA) מגדירה טיפול במוזיקה כראיה – על בסיס שימוש בהתערבויות מוזיקליות כדי לעזור לילדים להשיג מטרות טיפוליות. הטיפול במוזיקה מוגדר על ידי ה- AmTA כ"התערבות מוזיקלית מבוססת ראיות, לא פולשנית ומותאמת אישית לילדים ומתבגרים הסובלים מהפרעה בספקטרום האוטיסטי (ASD) וכאמצעי להשגת יעדים פרטניים על ידי אנשי מקצוע מוכרים שסיימו תוכנית מוכרת לטיפול במוזיקה. המועצה לטיפולים במוזיקה של האגודה הרפואית האמריקאית (MAAC) מגדירה את הטיפול במוזיקה כשימוש היעיל ביותר ומבוסס הראיות בטיפול במוזיקה בארצות הברית ובמדינות אחרות, ושימוש בשיטות הטובות והיעילות ביותר להתערבות מוסיקה מבוססת ראיות. (MBI) כדי לעזור לילדים להשיג מטרות טיפוליות, כגון שירה, ריקוד, שירה למוזיקה, כתיבת שירים או פעילויות מוזיקליות אחרות. AMMA מגדירה טיפול במוזיקה כ"טיפול מוסיקלי מבוסס ראיות, לא פולשני, לילדים ומבוגרים. עם ASD והוריהם, כאשר יעדים אישיים מושגים באמצעות הפניות של אנשי מקצוע שסיימו איש מקצוע מורשה, מורשה , תוכנית טיפול במוזיקה ידידותית למבוגרים. טיפול במוזיקה הוא יישום "מבוסס ראיות" של טיפול במוזיקה, שיטת התערבות טיפולית למניעה וטיפול בבעיות נפשיות, עם יעדים אינדיבידואליסטים שניתן להשיג רק באמצעות השתתפות של קבוצה מוסמכת של אנשי מקצוע מוכרים, מוכרים ו הפניות של מטפל מוסיקלי מוסמך, מוסמך ומוסמך בתכנית לטיפול מוסיקלי מוכר, מוסמך ומורשה, על פי AAC.

טיפול במוזיקה

הוא שימוש מבוסס הוכחה בטיפול במוזיקה לילדים ובני נוער עם ASD ולהוריהם, עם מטרות אישיות שניתן להשיג רק באמצעות השתתפות של קבוצה מוסמכת של אנשי מקצוע מוכרים, מוכרים והפניות של מוסמך , מטפל מוסיקלי מוכר ומוסמך בתכנית לטיפול מוסיקלי מוכר, מוסמך ומורשה, על פי AAC. ניתן לבצע טיפול במוזיקה אצל יחידים או קבוצות, והמטפל יכול לבחור במוזיקה כאחת השיטות היעילות והיעילות ביותר להתערבות מוזיקלית.

ניתן להשתמש במוזיקה בדרכים רבות ושונות

והפעלות לטיפול במוזיקה יכולות לכלול פעילויות כמו יצירת מוזיקה, כתיבת שירים או האזנה למוזיקה. רעיונות לטיפול במוזיקה שהם מהנים: רעיונות להתערבויות מוזיקליות עשויים לכלול מפגשים נושאיים. תכנון ההפעלה למפגש טיפול במוזיקה כולל שילוב של נושא, אך הוא יכול לכלול גם מגוון פעילויות אחרות, כגון ליל כל הקדושים – טיפול במוזיקה נושאית לילדים עם ASD.

טיפול במוזיקה מעודד אנשים ליצור באופן פעיל מוזיקה שהם מועילים לעצמם

ויצירת מוזיקה יכולה להיות מועילה כמו האזנה למוזיקה. טיפול במוזיקה יכול להכיר לאנשים תרבויות רבות ושונות, כך שלקוחות יוכלו לחקור כל מיני סוגים של מוזיקה במהלך הטיפול.
עבור עוד פרטים מורחבים בנושא של מנשה בטיטו ושיטות לתרפיה במוזיקה כדאי לגשת לאתר menashe.org.il

ישנן ארבע שיטות עיקריות לטיפול בחוויית מוסיקה המשמשות בטיפול במוזיקה

ואלו כוללות האזנה, שירה, נגינה, האזנה ולמידה, עד כמה שמות רבים מהם. טכניקות טיפול פעיל במוזיקה כוללות את מעורבות הלקוחות בשירה והלחנה וכן נגינה בכלים תוך האזנה למוזיקה. דוגמאות לאופן השימוש בשירה ובנגינה במהלך הטיפול במוזיקה הן: שירה בקבוצה, מול קהל חי, בקונצרט או בבית. אחת משמונה החוויות הקולטות היא להגיב למוזיקה ולהאזין לה פיזית, רגשית ומילולית.

ניתן לעשות זאת בדרכים רבות ושונות, כגון האזנה, שירה, נגינה, האזנה ולמידה, כמו גם בצורה של טיפול בחוויית מוסיקה.

הפרוטוקול הנוכחי מגדיר טיפול במוזיקה ככל התערבות או הליך משלים הנתמך על ידי המטפל במוזיקה הטבוע את חווית המוסיקה במערכת היחסים הטיפולית

טיפול במוזיקה יכול לכלול יצירת מוזיקה עם כל סוג כלי נגינה, מוזיקה זזה או פשוט האזנה למוזיקה. כאשר משתמשים במוזיקה אצל מטפל מוסיקלי מיומן ועשויים להיות להם השפעות טיפוליות מרפאות, זוהי סוג של טיפול במוזיקה, אך אנשים יכולים להשתמש במוזיקה גם לטובתם. בשל ההליך באתר, תפקיד מטפל במוזיקה בפרוטוקול המתואר יהיה כנראה דומה לזה של מטפלים אחרים במוזיקה, כמו מטפל, כמו ברוב הפרקטיקות לטיפול במוזיקה.

אם טיפול במוזיקה

הוא פרוטוקול טיפול משלים, המטפל במוזיקה יתייעץ עם שאר צוות הטיפול של האדם ויעבוד יחד לפיתוח גישה טיפולית פורמלית המשתמשת במוזיקה כדי לענות על צרכיו הספציפיים של האדם. בנוסף לבדיקת ההבדלים בין סוגי הטיפול במוזיקה, על החוקרים לשקול עמדות שונות בהן התערבות של טיפול במוזיקה תועיל. מטפלים מוסמכים יכולים להשתמש בטיפול במוזיקה כדי לקבוע את צרכיו הספציפיים של המטופל, בין אם על ידי נגינה בכלי ובין אם פשוט על ידי האזנה למוזיקה.

חלק מהטכניקות של טיפול במוזיקה כוללות עידוד ליסה לנגן על כלי קצב פשוט

לפעמים בתגובה להוראות המטפלת לנגן שיר שמעודד אותה להגיב בקול, או לבצע תנועות מובנות למוזיקה על ידי מתן הוראות במהלך השיר או שירה לשירים בעידוד מטפל. מפגשי טיפול במוזיקה עם רעיונות אלה מנסים למקד את הלקוח בשיפור יכולתה להשתמש במוזיקה בצורה ממוקדת.

למידע מורחב בתחום של תרפיה במוזיקה ושיטות לתרפיה במוזיקה ניתן לגשת לאתר musictherapy.org.il

למידע מורחב אודות אנימציה ושיטות לתרפיה במוזיקה עליך להעיף מבט ב- animation.org.il