תפריט סגור

מהו מבחן פסיכוטכני?

סוג זה של בדיקה עוסק ביכולתו של האדם להתבונן ולארגן ולנתח מידע בצורה הגיונית. מבחני חשיבה ותודעה במרחב משמשים להערכת היכולת שלך לזהות דפוסים, לדמיין תנועות ולתפעל אובייקטים דו -ממדיים ותלת -ממדיים. זה שונה ממבחני נימוק מכניים, שמטרתם להעריך את יכולתו של המועמד לחשוב בהגיון על מידע.

בחינה פסיכוטכנית

היא מבחן המעריך את יכולותיו של האדם. בנוסף למבחנים המודדים כישרון ליכולת האינטלקטואלית (זיכרון, חשיבה מופשטת, כישרון מספרי, כושר מרחבי) ומיומנות מילולית (מנהיגות וריכוז), ניתן גם לבצע מבחן אישיות כדי לברר מהי האישיות והיציבות הרגשית כמועמד. מבחנים כאלה משמשים בארגוני תחרות גדולים מכיוון שהם מעריכים מועמדים על סמך כישוריהם הנרכשים והרקע החינוכי שלהם.

מבחנים פסיכוטכניים

המכונים גם מבחני אינטליגנציה או מבחני כישרון, נועדו לקבוע יכולות אינטלקטואליות כגון ידע כללי, זיכרון, תפיסה ותשומת לב של אדם. אפשר להבין אותם בצורה הטובה ביותר כמעין מבחן אובייקטיבי שמטרתו להעריך את הסובייקטיביות של המעריך על ידי התחשבות בביצועים האינטלקטואליים הנובעים מאדם אחד או יותר. מבחנים פסיכוטכניים הם חלק מהעבודה הרגילה של פסיכולוגים קליניים, אך הם לא רק מעריכים אישיות, סגנון או כישרונות.

מקובל שהם עוברים מבחני אישיות

כדי להעריך לא רק יכולות קוגניטיביות, אלא גם את דרך ההוויה, המחשבות ודפוסי ההתנהגות הרגילים של האדם שיש לנתח. מבחנים פסיכומטרים משמשים למדידת התאמת המועמד לתפקיד המבוסס על תכונות אישיות, יכולות ויכולות קוגניטיביות. באופן זה, הם נבדלים בהתאם לכישרון הספציפי שאתה רוצה להעריך לתפקיד שבחרת.

מבחנים פסיכוטכניים

הנקראים גם מבחני אינטליגנציה או מבחני כישרון משמשים לבדיקת היכולת האינטלקטואלית שלך לבצע משימות הקשורות לתחום עבודה מסוים. מבחני הכושר מעריכים את החשיבה והיכולות הקוגניטיביות שלך כדי לקבוע אם יש לך את הכישורים הנכונים לתפקיד. מבחן פסיכומטרי מסוג זה מודד את היכולת להבין עבודה ופעולות מספריות.

המטרה העיקרית של מבחן כישרון או פסיכומטרי

היא להבטיח שלמועמד יש את הכישורים והיכולות הקוגניטיביות הדרושות לביצוע משימות התפקיד או התפקיד. חברות הדורשות דרישות או כישורים מסוימים לעובדיהן עשויות לדרוש מבחנים פסיכוטכניים כדי להבטיח שסוג העובדים שהם לוקחים על עצמם בעבודתם הוא באמת מתאים. בחינות פסיכוטכניות הן בחינות שהם עושים כאשר המועמדים נמצאים בעבודה או מבצעים סוג מסוים של פעילות ומסוגלים למדוד את יכולותיהם, אינטליגנציה, אישיותם, תחומי העניין והערכים שלהם.

מבחנים פסיכומטרים הינם פעילויות או הערכות הנעשות להערכת ביצועי המועמד

לרבות כישורים, ידע, יכולות, תכונות אישיות, עמדות, פוטנציאל מקצועי ואקדמי. הם משמשים מכיוון שהם דרך זולה ויעילה להפריד בין מועמדים ולזהות את הסיכויים שיצליחו בתפקיד. מבחנים פסיכולוגיים נקראים גם מבחני אינטליגנציה, מבחני כישרון או סימולציות עבודה כדי להעריך את יכולתו של האדם להתפתח וללמוד את המשימות הכרוכות בעבודה נתונה.

ארגונים אחרים מעדיפים להשתמש בפסיכומטרי

כדי לתמוך בתהליך בחירה נרחב יותר, שבו מבחנים פסיכומטרים הם חלק ממרכז הערכה, למשל, כאשר הביצועים של המועמד במבחן פסיכומטרי נבחנים יחד עם מגוון עדויות נוספות להעריך את התאמת המועמד. תוכל ללמוד עוד כיצד בדיקות פסיכומטריות הן חלק מתהליך הגשת הבקשה על ידי שאלת המעסיק הפוטנציאלי שלך לגבי מספר וסוג הבדיקות שהספק משתמש בהן. כמו כן, תוכל לגלות כי החברה שעיצבה את המבחן הפסיכומטרי יכולה לבקר באתר האינטרנט שלה כדי למצוא מידע נוסף אודות הבדיקה, כגון מועדים, סימנים שליליים בהם משתמשת החברה ודוגמאות לשאלות מבחן.

קח סדרה קצרה של שאלות לדוגמא

כדי לתת לך מושג על שאלות המבחן-זו ההזדמנות הטובה ביותר שלך להכיר את סוג המבחן הפסיכומטרי הספציפי שאתה עורך. היזהר במבחני כישרון עם דירוגים שליליים, מכיוון שזה לא תמיד המקרה, וענה על כמה שיותר שאלות בתוך הזמן המוקצב. אם אתם ניגשים למבחן פסיכומטרי כלשהו חשוב שלא תנסו לתת את כל התשובות שהמעסיק רוצה לקרוא כדי שיוכלו לראות מה המועמד מנסה לתת להם.

מבחני כישרון פסיכומטרי יכולים לעזור לשפר ולפתח כישורים אישיים ואישיים עבור כל אחד מאיתנו

תרגול למבחן כישרון יכול לעזור לך להכיר את סוגי השאלות הנשאלות ולהפחית את החרדה שלך. זה גם אינטרס של עורכי מבחנים פסיכומטרים לתת למועמדים מושג כיצד הבדיקה תמדוד את היכולות האמיתיות שלך והאם תוכל להתמודד עם לחץ ובלבול או לא.

למעשה

מבחנים פסיכומטרים שכיחים בהקשרים שונים, כי יש צורך להכיר את כשירותו הנפשית של אדם למטרה מסוימת. לדוגמא, אם נאמר למבקש / ת עבודה כי כישורי החשיבה ההגיונית שלו הם מבחן המודד את כישוריו ה"מעובדים ", יתכן שיהיה קשה למועמד / ת להרגיש שהבחינה מדויקת וכדאית. דוגמה נוספת היא שבעוד שמבחני חשיבה מספריים זמינים באנגלית למועמדים בינלאומיים, אך הם אינם מודדים את יכולתם המספרית, אלא את יכולתם לקרוא ולהבין את השפה.

חלק מהפונים מאמינים שמבחנים פסיכומטרים אינם המדד הטוב ביותר לכישוריהם בפועל, לתכונות האישיות שלהם או להתאמה לעבודה. מבחנים מילוליים משמשים להערכת יכולת הבנת המידע והטון המתבטא בטקסט כתוב.